פרסום ההמצאה בתוכנית המיזם ערוץ 2
חשוב לציין, שבטרם פרסום המצאה, לפי חוק הפטנטים, בכדי שניתן יהיה לקבל פטנט רשום, יש צורך להגיש בקשת רישום פטנט, כלומר במידה ופלוני מפרסם את המצאתו לפני שיגיש בקשת רישום פטנט, עצם הפרסום ימנע ממנו מלקבל פטנט רשום.
סעיף 4 לחוק הפטנטים מציין : (ההדגשה אינה במקור)
אמצאה חדשה מהי?
"4. אמצאה נחשבת לחדשה, אם לא נתפרסמה בפומבי, בין בישראל ובין מחוצה לה, לפני תאריך הבקשה –
(1) על ידי תיאור, בכתב או במראה או בקול או בדרך אחרת, באופן שבעל מקצוע יכול לבצע אותה לפי פרטי התיאור;
(2) על ידי ניצול או הצגה, באופן שבעל מקצוע יכול לבצע אותה לפי הפרטים שנודעו בדרך זו."
כלומר בטרם פרסום ההמצאה בפומבי החוק מתנה שיש צורך להגיש בקשת פטנט.
פרסום בתוכנית המיזם ערוץ 2 כתנופה שיווקית למיזם
ממציאים שמתקבלים לתוכנית והמצאותיהם יתפרסמו בערוץ 2 בתוכנית המיזם של רשת, ייתכן ויהיה להם יתרון נוסף באמצעות השגת פרסום חינם שיכול לתרום לשלב השיווק והמכירה של המצאותיהם בתהליך יזמות עסקית, כך בנוסף לקבלת מימון כספי הממציאים יקבלו חשיפה שיכולה לעזור להם במאמצי השיווק.
ראה מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:
המיזם פטנטים מגניבים ברשת או ערוץ עסקי
מיזם ערוץ עסקי ורשת פטנטים להגנתו
מיזם ופטנטים המיזם והרעיון
פטנטים חדשים
המיזם ערוץ 2 רשת – איך מתכוננים?
המיזם ערוץ 2 רשת- פטנט או מדגם: איך מתכוננים להצגת המצאה בתוכנית טלוויזיה כמו המיזם שתהא בערוץ 2 רשת? כאמור אם ליזם יש המצאה או עיצוב חדשני, חשוב להגן על הקניין הרוחני בטרם הצגתם בפומבי, באמצעות הגשת בקשה לרישום פטנט או באמצעות מדגם. פטנט מגן על המצאה, על הפונקציה או הפעולה של ההמצאה, לעומתו מדגם מגן על עיצוב מקורי וחדש.
המיזם ערוץ 2 רשת- תכנון קונספט: כדאי להציג את המיזם והמידע הטכני העקרוני, כלומר מבחינה עקרונית, כיצד מבצעים את ההמצאה, אם היזם לא יראה כיצד בצורה עקרונית ניתן לבצע את ההמצאה, ייתכן ויחשבו שלא פתר בעיות טכניות, לכן ניתן לבצע תכנון קונספט עקרוני, קרי איורים ושרטוטים טכניים בתלת מימד, המאפשרים להציג את הפתרונות העקרוניים בהמצאה, איורים אלו יכולים לשמש גם לצורך בקשת רישום הפטנט או המדגם.
המיזם ערוץ 2 רשת- סרטון אנימציה: ניתן להציג את המיזם באמצעות סרטון אנימציה, סרטון אנימציה מאפשר ליזם להציג את המיזם, בצורה ברורה ומהירה, כמו סרטון פרסומת, היזם יכול להציג את חזונו בקלות יחסית באמצעי אנימציה, יכול להראות מוצרים עתידיים, קו מוצרים עם פילוחי שוק, עיצובים שונים ופתרונות שונים ובעלות הפקה יחסית נמוכה. במקרים רבים, אחרי הצגת סרטון אנימציה קצר, יש אפקט מכירתי והסברתי רב עוצמה, שאלות רבות נחסכות מהיזם, היזם יכול להעביר את המסר בצורה יעילה קצרה ומדויקת.
המיזם ערוץ 2 רשת- תוכנית עסקית: תוכנית עסקית מאפשרת ליזם להציג נתונים עסקיים ושיווקיים, למשל את השוק, המתחרים, היתרונות, הסיכונים, את היעדים של המיזם, נתח השוק הפוטנציאלי לשנים הקרובות, הערכה של הכנסה מהמיזם, מה היזם מבקש, מה סכום ההשקעה שלדעתו נדרש ומה הוא מוכן לתת למשקיעים ופרטים עסקיים ושיווקיים נוספים, שיכולים לתת מידע למקבלי ההחלטות לגבי ההשקעה במיזם.